Screenshot 4 35
AUTOR: H.D.
DATUM:
KATEGORIJA: BiH / Vijesti
Kurbani 2021

Vijeće Regulatornog tijela za elektronske medije (REM) Srbije obustavilo je postupak izricanja mjera pokrenut prema televiziji Happy, nakon laži iznesenih na račun prijedorskih žrtava. Ipak, u rješenju je jasno naglašeno da mediji ne smiju negirati presude Haškog tribunala.

Ovaj slučaj vođen je po prijavama Helsinškog odbora za ljudska prava u Srbiji, Satka Mujagića, Fikreta Alića i Udruženja logoraša iz Kozarca, a sankcije ovoj televiziji nisu izrečene jer nije postojala većina glasova potrebnih za izricanje neke od mjera.

Rješenje REM-a
Rješenje REM-a

Unatoč tome, vrlo važan u ovom rješenju jeste stav REM-a da “pružaoci medijskih usluga treba da obrate posebnu pažnju kada iznose informacije vezane za ratove u bivšoj jugoslaviji, poštujući dostojanstvo žrtve i ne negirajući presude Međunarodnog krivičnog suda za bivšu Jugoslaviju”.

Dio rješenja u kojem se govori o obavezi poštivanja presuda
Dio rješenja u kojem se govori o obavezi poštivanja presuda

Ovakav jasn stav regulatora za elektronske medije udruženja žrtava u našoj zemlji dočekala su s ohrabrenjem i nadom da će to spriječiti daljnje širenje neistina i omaložavanje žrtava kakvo se do sada događalo na srbijanskim TV stanicama. Pitaju se hoće li Milorad Dodik, Aleksandar Vučić i ostali nastaviti negiranje presuda Haškog tribunala, nakon ovako jasnog stava srbijanskog regulatora.

Podsjetimo, slučaj je pokrenut nakon što su u februaru ove godine kontroverzni novinar Milomir Marić i njegov gost reditelj Predrag Gaga Antonijević zaključili da logori Omarska, Keraterm i Trnopolje, kroz čiju je golgotu prošlo hiljade Bošnjaka i Hrvata, od kojih su mnogi ubijeni na najzvjerskije načine, “nisu bili nikakvi koncentracioni logori, nego sabirni centri otvorenog tipa u kojima su Bošnjaci i ostalo nesrpsko stanovništvo tražili utočište i sigurnost”.

Antonijević je tom oprilikom rekao da je predsjednik Udruženja logoraša Kozarca Fikret Alić, “čovjek iza žice” sa čuvene fotografije britanskih novinara, koja je 1992. godine obišla svijet, mršav jer boluje od tuberkuloze,